Medarbetare till Customer Service

Vill du arbeta i en organisation präglad av innovation, yrkesstolthet och engagemang och med den fasta övertygelsen om att erbjuda marknadens bästa läromedel? Just nu söker vi en junior medarbetare i vår Customer Service och du kan bli en av medlemmarna i vårt glada team med kontor på Rosenlundsgatan i Stockholm.

Är du den vi söker?

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att:

  • Utbilda nya och befintliga kunder (främst lärare) i våra digitala plattformar genom att svara på inkommande samtal, mail, chatt och video-möten.
  • Presentera erbjudanden och kampanjer mot kund
  • Driva kundkontakt proaktivt
  • Hjälpa till vid mässor, events och konferenser
  • Hantera beställningar, ordrar och kunddata
  • Assistera vid tester av programvara

Som medarbetare i Customer Service är arbetsuppgifterna mycket varierande och du kommer ha kontakt med många olika personer både internt och externt. Främst ligger fokus på att ge kunder professionell service genom att besvara frågor via inkommande ärenden och att utbilda våra kunder i våra digitala produkter men även att vara en drivande part i kundkontakten där du strävar efter att hitta rätt produkt till rätt kund.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt på personlighet och för en bra matchning ser vi gärna att du är en person som drivs av att ge det bästa bemötandet mot våra användare samt är bekväm i att ta kontakt med kunder och har ett visst intresse för teknik.

Egenskaper för att bäst matcha rollen:

  • Som person ser vi gärna att du är tålmodig och tydlig i din kommunikation samt att du är lösningsfokuserad med kunden i fokus.
  • Du har en grundläggande förståelse över hur digitala applikationer och webbsidor fungerar samt har en förmåga och vilja att snabbt lära dig nya miljöer och system
  • Du är positiv, noggrann och tål högt tempo och trivs att jobba både i grupp och enskilt samt kan hantera flera saker samtidigt.
  • Du tycker om att ge god service, är prestigelös och hjälper till där det behövs.
  • Vi uppskattar egenskaper som initiativförmåga och ansvarstagande, kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet, hög servicekänsla och prioriteringsförmåga.
  • För att ge god service ser vi gärna att du arbetar proaktiv i ditt sätt mot kund och hittar deras behov och ger förslag på olika lösningar som kan passa dem.

Kvalifikationer för att klara av rollen:

  • Motiverad och bekväm i kontakten med kunder över telefon, mejl samt videosamtal på teams
  • Datorvan och gärna har intresse av datateknik för att ge bästa service till våra användare
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
  • Erfaren i Microsoft Office
  • En person med goda administrativa kunskaper
  • Har en fullständig gymnasieexamen

Mer om tjänsten och Sanoma Utbildning

Tjänsten är en allmän visstidsanställning, vikariat på heltid, 100 % med start omgående eller vid överenskommelse till och med juni 2022 eller längre.

Sanoma Utbildning är ett läromedelsförlag som funnits sedan 1993 och är idag en del i en nordisk region i koncernen Sanoma, som finns i ett flertal europeiska länder. Vi sitter i nyrenoverade lokaler nära Södra station i Stockholm och har ca 80 anställda. Förlaget erbjuder ett omväxlande och varierande arbete på en arbetsplats med stort engagemang och mycket arbetsglädje.

Arbetstiden är 37,75 timmar per vecka och du erbjuds friskvårdsbidrag och en timmes betald friskvårdtimme i veckan. Vi har kollektivavtal, en konstförening och en idrottsförening. Arbetsplatsen präglas av härlig stämning och positiv atmosfär.

Rekryteringen sköts av Sanoma Utbildning. För frågor om tjänsten, kontakta Per Bylander, Customer Service Manager, per.bylander@sanomautbildning.se

Fackliga företrädare: Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14 samt SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84.

Sista ansökningsdag är 30:e oktober men urval sker löpande och anställning kommer ske så snart vi har hittat rätt person. Skicka din ansökan med CV och personligt brev till: jobb@sanomautbildning.se

Välkommen med din ansökan!