Kund- och försäljningsansvarig för komvux, högre utbildning och näringsliv

Nu söker vi en kundansvarig säljare för komvux, högre utbildning och näringsliv! Vi söker dig som vill utveckla och sälja mot våra kanaler inom vuxenutbildning med särskilt fokus på Vårdutbildning och SFI samt mot YH, Högskola/Universitet och Näringsliv. Vill du arbeta i en organisation präglad av innovation, yrkesstolthet och engagemang och med den fasta övertygelsen om att erbjuda marknadens bästa läromedel? Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som kund- och försäljningsansvarig får du en bred och varierad roll där du kommer att styra, driva och följa upp försäljningsarbetet hos Sanoma Utbildnings nuvarande och framtida kunder inom vuxenutbildning. Du har ett tydligt ansvar genom kundlivscykeln i hela affären och kommer att koordinera utvecklingsaktiviteter med kund. Du har ett nära samarbete med marknadsavdelningen, redaktionen för komvux, högre utbildning och näringsliv samt med författare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

  • Självständigt bearbeta och utveckla nya och befintliga kunder inom vuxenutbildning
  • Analys av säljkanaler och affärsutveckling. Utveckla och fullfölja affärsmöjligheter tillsammans med stora aktörer i branschen.
  • Presentera vårt erbjudande, sköta förhandlingar och göra avslut
  • Närvara vid mässor och konferenser

Det ingår en del resor, och du rapporterar till Sanoma Utbildnings säljchef.

Vem är du?

Vi söker dig som vill ha ett inspirerande arbete där du får möjlighet att bidra till Sanoma Utbildnings fortsatta utvecklingsresa. Din styrka ligger i att etablera, behålla och utveckla vår affär tillsammans med några av Sanoma Utbildnings nuvarande och framtida kunder inom KomVux. Det är ofta långa affärsprocesser som du håller ihop i nära samverkan med redaktionen och vi tror att det är en förutsättning att du är insatt i vuxenutbildning. Har du erfarenhet av försäljning mot skolmarknaden och/eller har du arbetat inom förlagsbranschen eller utbildningssektorn är det meriterande.

Vi kommer att lägga stort fokus på dina personliga egenskaper, och för en bra matchning i rollen och i företagskulturen ser vi gärna att du är en serviceinriktad lagspelare samtidigt som du är självgående och drivande i dina processer. Du har en stark, inre drivkraft att åstadkomma resultat, stor initiativkraft samt kundfokus. Detta tillsammans med god förmåga att planera och organisera ger dig bra grundförutsättningar för att lyckas i rollen. Det är viktigt att du är duktig på att skapa och underhålla personliga nätverk och samverka med andra. Du är prestigelös, lyhörd, övertygande och har kunden i fokus.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi sitter i nyrenoverade lokaler nära Södra station i Stockholm och har ca 80 anställda. Arbetstiden är 37,75 h per vecka och du erbjuds friskvårdsbidrag och en timmes betald friskvård i veckan. Vi har kollektivavtal samt en konstförening och en idrottsförening. Förlaget erbjuder ett omväxlande och varierande arbete på en arbetsplats med stort engagemang och mycket arbetsglädje.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på katarina.thomasson@jeffersonwells.se alt. 070-231 28 05. Fackliga företrädare: Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14 samt SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84.

Sök jobbet här!

Sista ansökningsdag är 31/1 2022 men urval sker löpande och anställning kommer ske så snart vi har hittat rätt person. Välkommen med din ansökan!