Employer branding. Utmaningar och tendenser

Mer information

Employer branding är ett strategiskt perspektiv för att attrahera och behålla arbetskraft och hitta talanger inom företagen. Men hur ska arbetsgivare göra för att rekrytera nya talanger och få dem att stanna och växa i företaget?
Utmaningen är att förstå helheten. Idag går många anställda vidare innan "investeringen" betalats sig - och ofta utan att förklara varför. Företagen försöker därför särskilja sig genom att erbjuda sin personal förmåner i form av gymkort eller "balans i livet". Men träning på arbetstid eller fantastiska pensionsavtal är numera något de flesta räknar med. Ett företag måste förstå den anställdes drömmar och visioner och bejaka dem, oavsett vad de innehåller.
Syftet med Employer branding. Utmaningar och tendenser är att stimulera nya perspektiv på arbetsgivarvarumärket. Boken visar hur en djupare och mer grundad syn på varumärkesstrategi och på individens drivkrafter kan bygga arbetsgivarvarumärket på lång sikt. I boken finns en mängd exempel och case från olika företag som Virgin, Mc Donald´s och Patagonia. Boken vänder sig till högskolestuderande på kurser inom HR, strategisk marknadsföring, organisation och management.

Employer branding. Utmaningar och tendenser, upplaga 1 (1 produkter)

Lägg hela serien i varukorgen

Vårt nyhetsbrev

Få information om nyheter och läromedel inom ditt yrkesområde.

Du kan prenumerera på nyhetsbrev inom olika kategorier, beroende på vad du är intresserad av. Naturligtvis kan du när som helst avregistrera dig från våra utskick.

Anmäl dig här