Kontakta oss på kundservice

Här kan du beställa både tryckta och digitala läromedel samt få hjälp att komma igång med dina digitala läromedel.

Kundservice

Vill du ha hjälp med din beställning eller har frågor om våra digitala läromedel? Kontakta oss på kundservice!
Du når oss på telefonnummer: 08-587 642 10 eller via e-post: kundservice@sanoma.com

Svar på de flesta av dina frågor hittar du här eller via vår digitala kollega, som du hittar nere i högra hörnet.

Under vecka 9 bytte vi på kundservice ut vårt ärendesystem vilket kan resultera i dubbletter av vissa ärenden eller nytt ärendenummer, vid funderingar kring detta vänligen kontakta oss.

Behöver du hjälp med att komma igång med dina digitala läromedel kan du boka en tid som passar dig.

Boka tid här!

Har du problem att logga in i LexiaProvia?

Här kan du läsa mer om hur du loggar in.

Våra öppettider:
Måndag–fredag 8:00–16:30
Du når oss på telefon mellan 9–16 (fredag 9.00–15:30)

Avvikande öppettider
Midsommar 21/6 stängt hela dagen

Vill du göra en större beställning? Kontakta våra kundansvariga här!

Frågor om copyright

Har du frågor om rätten att använda upphovsskyddat material? Välkommen att kontakta Copyright Manager Britt-Marie Lundgren på britt-marie.lundgren@sanomautbildning.se.

Vanliga frågor

Här hittar du de vanligaste frågorna som vi får på Sanoma Utbildnings kundservice. Om du inte hittar just din fråga får du gärna mejla oss på kundservice@sanoma.com

Vi besvarar din fråga inom 24 timmar under normala veckodagar. Självklart är du också välkommen att höra av dig på telefon.

Hur lång tid tar det att blir godkänd som ny användare?

För att lägga en beställning på hemsidan, måste du bli godkänd som ny användare. Observera att det kan ta upp till tre arbetsdagar innan du blir godkänd och upplagd som användare efter att du fyllt i dina uppgifter.

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning levererad?

Leverans sker normalt inom en vecka. Under högsäsong vid skolstart (augusti månad) kan leveranstiden bli något längre.

Hur ångrar jag en lagd beställning?

En order kan bara ändras samma dag den skett och gäller endast tryckta böcker. Skicka ett mejl till kundservice@sanoma.com.
När din beställning är avbokad meddelar vi dig på den e-postadress som du använde för att kontakta oss.

Hur ändrar jag lagd beställning?

En order kan bara ändras samma dag den skett. Skicka ett mejl till kundservice@sanoma.com
Ange det ordernummer som angavs på beställningsbekräftelsen och beskriv vad du vill ändra i beställningen. När din beställning har ändrats meddelar vi dig på den e-postadress som du använde för att kontakta oss. Du kan också ringa vår ordertelefon på 08-587 642 10.

Här har vi sammanställt de vanligaste ställda frågorna om digitala läromedel.

Support när det passar dig!

Har du ett lite mer omfattande ärende som du vill avsätta en särskild tid för? Kanske önskar du en guidning av våra digitala produkter eller hjälp med att komma igång? Då finns möjlighet att boka en tid direkt med vår digitala support där du väljer en tid som passar dig. Välkommen att boka nedan!

Vårt nyhetsbrev

I vårt nyhetsbrev får du tips, erbjudanden och nyheter utifrån dina intresseområden direkt i din mejlkorg.

Detta vill jag inte missa!
Illustration