Goodwill Marknadsföring Uppgiftsbok
- Författare
- Eva Blomqvist, Patrick Hjertén (Häftad, 2021)
- Ämne
- Företagsekonomi
- Målgrupp
- Gymnasial/Vuxen
- Antal sidor
- 128
- Utgivningsdatum
- 2021-06-01
- Tillgänglighet
- Tillgänglig
- ISBN
- 9789152358122
Beskrivning
Faktaboken tar avstamp i marknadsföringens grunder och fortsätter vidare genom dagens digitaliserade medielandskap, via en introduktion till marknadsrätten och vad som krävs för att lyckas med marknadsföring på en global marknad: Vad är det som gör att vi väljer de produkter vi gör? Hur kan företagen försäkra sig om att de producerar det vi konsumenter vill ha? Vad kommer vi att konsumera i framtiden och hur kommer det gå till? Uppgiftsboken bjuder på ett brett spektra av arbetsuppgifter, allt ifrån det som eleverna kan arbeta med enskilt och med hjälp av faktaboken till mer fördjupande uppgifter. Uppgiftsboken följer faktabokens struktur och innehåller ett stort antal övningar i stigande svårighetsgrad. Lärarstödet är fullmatat med tips och råd till undervisningen, PowerPoint-presentationer, prov med bedömningsförslag samt lösningar till samtliga uppgifter. Allt för att du som lärare ska kunna utnyttja din begränsade tid med eleverna på bästa sätt.
Nedladdningsbart material
Ladda ner quiz för kapitel 1
Ladda ner quiz för kapitel 2
Fler kapitelquiz hittar du i det nedladdningsbara lärarstödet.
Författare
Eva Blomkvist är utbildad civilekonom och gymnasielärare i ekonomiska ämnen och juridik. Arbetar mycket med Ung Företagsamhet och driver eget företag. Hon är en erfaren läromedelsförfattare.
Patrick Hjertén är utbildad marknadsförare och gymnasielärare i ekonomiska ämnen och juridik. Arbetar mycket med Ung Företagsamhet och blev Årets UF-lärare i Älvsborg 2019. Även entreprenör, copywriter och författare.
Vill du veta mer om Goodwill Marknadsföring?
Vårt nyhetsbrev
I vårt nyhetsbrev får du tips, erbjudanden och nyheter utifrån dina intresseområden direkt i din mejlkorg.