Nu räcker pengarna längre!
Till och med 10 december får du 10 % rabatt på tryckta läromedel från förskoleklass upp till gymnasienivå vid köp över 10 000 kr. Läs mer om rabattkampanjen
Marknadsföring - modeller och principer, upplaga 7
- Författare
- Per Wildenstam, Henrik Uggla
- Ämne
- Företagsekonomi
- Målgrupp
- Högskola Universitet
- Produktinformation
- Häftad, Upplaga 7, 488 sidor
- Beräknat utgivningsdatum
- 2026-01-15
- Tillgänglighet
- Ej utkommen titel
- ISBN
- 9789152369678
- Länk till blädderprov:
- Läs blädderprov
Beskrivning
Marknadsföring – modeller och principer är en grundläggande bok i ämnet, med fokus på svenska förhållanden. Den presenterar bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Även varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående. Boken tar avstamp i aktuell forskning och de senaste trenderna inom marknadsföring, samt innehåller många kreativa och pedagogiska exempel. Denna sjunde upplaga är uppdaterad med aktuella exempel, forskning på området och de senaste trenderna, framför allt inom digital marknadsföring. Boken är avsedd för introducerande kurser i marknadsföring och passar bra till YH-utbildningar, högskolor, universitet och utbildningsföretag.
Nedladdningsbart material
PowerPoint-bilder till Marknadsföring - modeller och principer
PPT_Marknadsföring modeller och principer_upplaga 7.pptx.pptx (PowerPoint-presentation, 55,5 MB)
Lärarstöd till Casefrågor
Observera att svaren på Casefrågorna i första hand ska ses som diskussionsunderlag snarare än facit med exakta svar.
Svar till frågor Case 1-5.pdf (PDF-dokument, 46 kB)
Svar till frågor Case 6-12.pdf (PDF-dokument, 58 kB)
Svar till frågor Case 13-17.pdf (PDF-dokument, 52 kB)
Författare
Marknadsföring – modeller och principer utkom första gången 2007 och skrevs ursprungligen av Carl Gezelius och Per Wildenstam. I denna sjunde upplaga av boken är författarna Per Wildenstam och Henrik Uggla.
Författarna Per Wildenstam och Henrik Uggla har båda bakgrund som lärare, konsulter och föreläsare. De har undervisat i marknadsföring vid bland annat IHM Business School, IFL, Marknadsinstitutet, Företagsekonomiska Institutet, Stockholms universitet och KTH.
Produkter i serien
Vårt nyhetsbrev
I vårt nyhetsbrev får du tips, erbjudanden och nyheter utifrån dina intresseområden direkt i din mejlkorg.