Nu räcker pengarna längre!

Till och med 10 december får du 10 % rabatt på tryckta läromedel från förskoleklass upp till gymnasienivå vid köp över 10 000 kr. Läs mer om rabattkampanjen

Marknadsföring - modeller och principer, upplaga 7

Författare
Per Wildenstam, Henrik Uggla
Ämne
Företagsekonomi
Produktinformation
Häftad, Upplaga 7, 488 sidor
Beräknat utgivningsdatum
2026-01-15
Tillgänglighet
Ej utkommen titel
ISBN
9789152369678
Länk till blädderprov:

545 kr

(Exkl. moms)

Beskrivning

Marknadsföring – modeller och principer är en grundläggande bok i ämnet, med fokus på svenska förhållanden. Den presenterar bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Även varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående. Boken tar avstamp i aktuell forskning och de senaste trenderna inom marknadsföring, samt innehåller många kreativa och pedagogiska exempel. Denna sjunde upplaga är uppdaterad med aktuella exempel, forskning på området och de senaste trenderna, framför allt inom digital marknadsföring. Boken är avsedd för introducerande kurser i marknadsföring och passar bra till YH-utbildningar, högskolor, universitet och utbildningsföretag.

Författare

Marknadsföring – modeller och principer utkom första gången 2007 och skrevs ursprungligen av Carl Gezelius och Per Wildenstam. I denna sjunde upplaga av boken är författarna Per Wildenstam och Henrik Uggla.

Författarna Per Wildenstam och Henrik Uggla har båda bakgrund som lärare, konsulter och föreläsare. De har undervisat i marknadsföring vid bland annat IHM Business School, IFL, Marknadsinstitutet, Företagsekonomiska Institutet, Stockholms universitet och KTH.

Vårt nyhetsbrev

I vårt nyhetsbrev får du tips, erbjudanden och nyheter utifrån dina intresseområden direkt i din mejlkorg.

Detta vill jag inte missa!