Projektledare med fokus på digital kommunikation

Vill du arbeta i en organisation präglad av innovation och engagemang och med den fasta övertygelsen att erbjuda marknadens bästa läromedel? Vi brinner helt enkelt för lärande och utveckling i alla dess former och format – tryckt som digitalt. Nu finns möjlighet att bli en del av vårt marknadsteam som med glädje ser fram emot att få ta del av just din expertis, dina tankar och idéer.

Är du den vi söker?

Vi söker nu dig som är projektledare och en fena på digital kommunikation för ett föräldravikariat på 12 månader. Du har förmågan att arbeta såväl strategiskt som operativt, från planering till utförande och uppföljning där du även producerar, publicerar och analyserar resultat. Du gillar att jobba i ett mindre team där vi hjälps åt när det behövs, vara involverad i flera parallella projekt och att den ena dagen inte behöver vara den andra lik. Vi ser helst att du är tillgänglig från den 1 december.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

  • Projektleda marknadsföringsinsatser, primärt i sociala medier och via nyhetsbrev gentemot olika målgrupper.
  • Planera, genomföra och följa upp säljdrivande kampanjer och kommunikationsinsatser.
  • Löpande skapa innehåll och publicera inlägg för sociala medier, upprätthålla relevanta texter på hemsidan samt producera ett och annat nyhetsbrev.
  • Identifiera och analysera potentiella kommunikationsinsatser i olika kanaler.
  • Samverka vid större kampanjer.
  • Skapa och medverka vid såväl fysiska som digitala events.
  • Hålla dig uppdaterad på utvecklingsområden inom marknadsföring samt omvärldsbevaka samhällstrender generellt och inom läromedelsbranschen specifikt.

Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 3-5 års erfarenhet från en liknande roll på en marknadsavdelning, reklam – eller mediebyrå. Du har ett affärsmässigt synsätt på marknadsföring och är kommersiellt kommunikativ. Vidare är du van vid att samverka med produktansvariga och ta fram budskap med syfte att driva försäljning via digital marknadskommunikation.

Du har goda kunskaper och erfarenhet av digital kommunikation och av att anpassa aktiviteter och budskap efter kundbeteende. Rollen ställer höga krav på din förmåga att hålla många olika projekt igång samtidigt, din samarbetsförmåga samt att du har lätt för att uttrycka dig i skrift.

Som person är du driven, nyfiken, prestigelös och resultatorienterad. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom marknadskommunikation, projektledning eller motsvarande. Erfarenhet av att ha arbetat i projektverktyget Asana eller liknande, Facebook Creator Studio och Business Manager, producerat nyhetsbrev samt enklare filmproduktion och redigering är meriterande, men inget krav.

Mer om tjänsten och Sanoma Utbildning

Tjänsten är ett vikariat på heltid under 12 månader med start 1 december 2021.

Sanoma Utbildning är ett läromedelsförlag som funnits sedan 1993 och är idag en del av koncernen Sanoma som finns i ett flertal europeiska länder. Vi sitter i nyrenoverade lokaler nära Södra station i Stockholm och har ca 80 anställda. Förlaget erbjuder ett omväxlande och varierande arbete på en arbetsplats med stort engagemang och mycket arbetsglädje. Arbetstiden är 37,75 h per vecka, du erbjuds friskvårdsbidrag och en timmes betald friskvårdstimme i veckan. Vi har kollektivavtal, en konstförening och en idrottsförening.

Fackliga företrädare: Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14 samt SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84.

För frågor om tjänsten, kontakta marknadschef Rebecca Hamner på rebecca.hamner@sanomautbildning.se

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan med CV och personligt brev så snart du kan till jobb@sanomautbildning.se

Senaste ansökningsdag är 31 oktober 2021.