Integrationer mellan våra digitala läromedel och skolans befintliga system

För att arbetet med digitala läromedel ska bli så effektivt som möjligt, kan det vara bra att sätta upp integrationer mot skolans befintliga system.

Det kan handla om att användare dvs. lärare och elever ska kunna logga in i Sanomas läromedel med sitt vanliga användarnamn och lösenord. Detta minskar arbetet för lärare med att behöva administrera mängder av elevkonton och lösenord. Det gör det också enklare för eleverna då de kan använda samma inloggningsuppgifter till alla sina tjänster.

Det kan också handla om att föra över användarkonton och klasser/grupper till Sanoma. Om detta görs behöver man inte hantera denna administration i Sanomas Portal och användarkonton kan automatiskt föras över och uppdateras. Även borttagning av användarkonton kan synkroniseras.

Vi stödjer för närvarande inloggning med hjälp av Skolfederation och Google. Vi erbjuder också möjlighet att komma åt våra läromedel via Skolon.

Kontakta gärna oss på supporten på support@sanomautbildning.se för mer information och för att diskutera vilken lösning som skulle kunna vara aktuell för er.