Influencer marketing har blivit en mer självklar del av många företags och organisationers marknadsföringsmix. Det handlar om att använda inflytelserika profiler med ett betydande antal följare för att nå ut till en målgrupp på ett trovärdigt sätt - oavsett om det handlar om att bygga ett varumärke, sälja varor eller sprida ett budskap.
Influencer marketing i praktiken presenterar beprövade arbetssätt och metoder samt aktuell forskning inom området. Dessutom innehåller boken fallstudier, övningsuppgifter och intervjuer med experter.
Influencer marketing i praktiken vänder sig till dig som studerar marknadsföring och kommunikation, det vill säga framtidens annonsör, men kan också användas som inspirations- och kunskapskälla för dig som exempelvis arbetar på en reklambyrå eller marknadsavdelning.
Författaren Johannes Gustavsson har både praktisk erfarenhet och teoretisk kunskap inom influencer marketing, dels som grundare av en agentur som representerar influerare, dels som föreläsare och utbildare inom yrkeshögskolan. Han har tidigare skrivit boken Uppfödd på nätet (2019).
Köp direkt via:
Adlibris, Bokus