Serviceuppehåll 13 juni kl. 16 – 4 juli 2025
Under serviceuppehållet kommer du inte ha tillgång till dina digitala läromedel och onlineböcker i Kampus samt Lexia Provia och Bingel. Läs mer
Goodwill Entreprenörskap, upplaga 2
- Författare
- Agneta Waldén
- Ämne
- Företagsekonomi, Entreprenörskap
- Målgrupp
- Gymnasial/Vuxen
- Produktinformation
- Häftad, Upplaga 2, 96 sidor
- Utgivningsdatum
- 2021-03-22
- Tillgänglighet
- Tillgänglig
- ISBN
- 9789152361962
Beskrivning
Det här läromedlet är i enlighet med Gy11 men kan även användas för kurser enligt Gy25. Notera att i den nya ämnesplanen för Gy25 betonas hållbart entreprenörskap och hållbar marknadsföring mer än i kursplanen för Gy11.
Goodwill Entreprenörskap är ett modernt läromedel som lär eleven, förutom teori, hur viktigt det är att känna passion för det hen gör. I samarbete med andra tränas eleven i att se att alla är unika individer med olika talanger – och att alla behövs för att nå uppsatta mål. Läromedlet består av 21 kapitel som är fördelade på blocken Introduktion – Planera − Genomföra – Utvärdera. Samtliga kapitel avslutas med "JOBBA och LOGGA". Där finns uppgifter som medför att eleven guidas genom projektprocessen. Kursen är programgemensam för handel- och administration-, hantverks-, hotell- och restaurang- samt naturbruksprogrammen. Boken finns även i en onlineversion där eleven kan få texten uppläst med författarens röst. Boken är anpassad för att fungera såväl i dator, som läsplatta eller mobiltelefon. Dessutom finns möjlighet att blanda annat zooma in och ut samt göra anteckningar i en anteckningsfunktion. På sanomautbildning.se finns uppdaterade PowerPoint-presentationer till samtliga kapitel i boken. Dessa går att ladda ned. Agneta Waldén är gymnasielärare i företagsekonomi och entreprenörskap och har arbetet med reklam och marknadsföring i många år.
Nedladdningsbart material
Goodwill Entreprenörskap Powerpoint-presentationer:
Kapitel 1
Kapitel 2
Kapitel 3
Kapitel 4
Kapitel 5
Kapitel 6
Kapitel 7
Kapitel 8
Kapitel 9
Kapitel 10
Kapitel 11
Projektplanen och den viktiga budgeten
Kapitel 12
Kapitel 13
Kapitel 14
Kaptiel 15
Kapitel 16
Kapitel 17
Kapitel 18
Kapitel 19
Kapitel 20
Kapitel 21
Författare
Agneta Waldén är gymnasielärare i företagsekonomi och entreprenörskap och har arbetat med reklam och marknadsföring i mång år.
”Jag ville göra ett läromedel anpassat till elever med läs- och skrivsvårigheter och till elevernas käraste ägodel mobiltelefonen. Att göra boken endast i en digital utgåva kändes också bra ur miljösynpunkt.”
Prova på och Kontakt
Beställ ett kostnadsfritt utvärderingsexemplar!
Vi skickar ett utvärderingsexemplar per titel och skola. Prata gärna ihop er om ni är flera från samma lärosäte som vill beställa samma bok/böcker. Vänligen kontakta kundservice@sanoma.com vid eventuella frågor.
Beställ ditt utvärderingsexemplar här!
Kontakta kundservice
Vill du ha hjälp med din beställning, med att komma igång med dina digitala läromedel eller har något blivit fel i din order? Ring oss då på telefonnummer: 08-587 642 10 eller kontakta oss via e-post: kundservice@sanoma.com
Vårt nyhetsbrev
I vårt nyhetsbrev får du tips, erbjudanden och nyheter utifrån dina intresseområden direkt i din mejlkorg.